Hatékony Landing Page: 10 Hiba, Amit Mindenki Elkövet (De Te Ne Tedd!)

2024.06.12., 17:55
Egy ütős landing page az online marketing egyik legfontosabb eszköze. Ez az az oldal, ahol a látogatóból vásárló vagy érdeklődő lehet – vagy épp el is veszíted örökre. Hiába a jól beállított PPC kampány vagy a szuper SEO, ha maga a céloldal gyenge. A weboldal készítés során sokan elkövetnek alapvető hibákat, amik visszavetik a konverziónövelés eredményességét. De ne aggódj, most megmutatjuk a 10 leggyakoribb bakit, hogy te biztosan elkerüld őket!

1. Túl sok információ = túl nagy káosz

A landing page célja nem az, hogy mindenről írjunk, hanem az, hogy egyetlen célt szolgáljon: konverziót. Ha túl sok a szöveg, kép, gomb, az összezavarja a látogatót. Legyen letisztult, fókuszált, és csak az szerepeljen rajta, ami valóban számít.

 

2. Hiányzó vagy gyenge CTA (Call-to-Action)

A „Kattints ide”, „Tovább”, vagy „Regisztrálj most” típusú gomb nem elég, ha nem kelti fel a figyelmet. Egy jó CTA gomb színe, elhelyezése és szövege is hatással van a konverzióra. Legyen egyértelmű, cselekvésre ösztönző, és jól látható!

 

3. Mobiloptimalizálás hiánya

A legtöbb látogató már mobilról böngészik. Ha a landing page nem néz ki jól telefonon, vagy nehezen kezelhető, biztosan elveszted őket. A weboldal készítés során mindig gondolj a mobilos élményre is!

 

4. Lassú betöltési idő

Ha a céloldalad betöltése több mint 3 másodpercet vesz igénybe, a látogatók fele már el is kattint. Komolyan! Optimalizáld a képeket, kerüld a felesleges script-eket, és használj gyors tárhelyet.

 

5. Zavaró pop-upok és automatikusan induló videók

Senki nem szereti, ha egyből rázúdul egy felugró ablak vagy hangos videó. Ezek visszatartó erővel bírnak, főleg, ha nem lehet őket könnyen bezárni.

 

6. Nem épít bizalmat

Ha nincs referencia, vélemény, tanúsítvány vagy arculathoz illeszkedő dizájn, akkor nehéz bizalmat kelteni. Egy hatékony landing page hitelesít – és nem csak elad.

 

7. Hiányzik az egyértelmű ajánlat

Miért kattintson a látogató? Miért adja meg az e-mail címét? Ha az ajánlat nem világos vagy nem elég vonzó, akkor nincs konverzió. Marketing tanfolyamokon ezt mindig kiemeljük: kommunikálj egyetlen, ütős ajánlatot!

 

8. Nincs A/B tesztelés

A landing page nem kőbe vésett dolog. Tesztelj színeket, szövegeket, gombokat – és nézd meg, mi működik jobban. Egy apró változtatás is növelheti a konverziókat.

 

9. Túl sok űrlapmező

Minél több adatot kérsz, annál kevesebben fogják kitölteni az űrlapot. Ha nem indokolt, ne kérj telefonszámot, születési dátumot vagy postacímet. Kezdj minimálisan: név + e-mail bőven elég első körben.

 

10. Nincs köszönő oldal vagy visszajelzés

Ha valaki megtette a kívánt lépést (pl. feliratkozott), fontos, hogy visszajelzést kapjon. Ez lehet egy egyszerű „Köszönjük, hogy feliratkoztál!” oldal vagy e-mail. Ez nemcsak udvarias, de tovább is erősíti a kapcsolatot.

 


Összefoglalás

A landing page az online marketing egyik leghatékonyabb eszköze – de csak akkor, ha jól van felépítve. A fenti hibák elkerülésével máris versenyelőnyre tehetsz szert. Ha szeretnél még többet tanulni arról, hogyan építs eredményes oldalakat, nézd meg a Marketing Ragadozó legújabb online marketing és weboldal készítés kurzusait, ahol élő példákon keresztül mutatjuk be, hogyan alakíthatod a látogatóidat vevőkké.

 

Itt tudsz jelentkezni a következő tanfolyamra.

Tags
CTA
online marketing képzés
landing page