Miért Landolnak a Hírleveleid a Spam Mappában? – Így Írj E-Maileket, Amiket Tényleg Megnyitnak

2024.06.12., 17:55
A hírlevél marketing továbbra is az egyik leghatékonyabb eszköz az online marketing világában – de csak akkor, ha az üzeneted célba is ér. A spam mappában landoló e-mailek nemcsak az elérésedet csökkentik, de a márkába vetett bizalmat is alááshatják. A Marketing Ragadozónál gyakran kapjuk a kérdést: "Miért nem nyitják meg a hírleveleimet?" A válasz sokszor nem a tartalomban, hanem a technikai beállításokban és az írásmódban rejlik. Ebben a cikkben megmutatjuk, hogyan írj és küldj olyan e-maileket, amelyek valóban eljutnak az olvasóid postaládájába – és nem végzik a spam szűrő karmai között.

 

1. Ne spamelj, értéket adj!

A hírlevél nem arra való, hogy hetente ötször áradozz az akcióidról. Ehelyett gondolkodj tartalommarketing alapon: nyújts valódi értéket, megoldásokat, inspirációt. Akár egy friss blogcikkre mutatsz, akár egy új marketing tanfolyam indulásáról értesíted a feliratkozóidat, a lényeg az, hogy legyen miért megnyitni az e-mailt.

➡️ Tipp: Minden levél előtt tedd fel magadnak a kérdést: "Ezt én megnyitnám?"

 


 

2. A tárgysor a belépő – ne legyél túl “reklámszagú”

A spam szűrők gyakran a tárgysor alapján döntenek. Kerüld a túl harsány, figyelemfelkeltő kifejezéseket, mint például: INGYENES!!!, 100% GARANCIA, vagy KATTINTS IDE MOST! Ezeket a szavakat a legtöbb e-mail rendszer azonnal gyanúsnak találja.

✅ Inkább használj természetes, kíváncsiságot ébresztő tárgysorokat, például:

 


 

3. Technikai háttér – ne hagyd ki a beállításokat!

A profi weboldal készítés csak az első lépés. Ha szeretnél eredményes hírleveleket küldeni, akkor a következő beállítások nélkülözhetetlenek:

Ha ezek idegenül hangzanak, ne aggódj – a marketing tanfolyamaink során ezeket is érthetően megtanítjuk!

 


 

4. Legyen reszponzív, mobilbarát hírleveled

Ma már a hírleveleket több mint 50%-ban mobilon olvassák. Ha az e-mailed szétcsúszik, lassan tölt be, vagy túl apró a szöveg, az olvasó bezárja – és jó eséllyel a spam gombra is rákoppint.

Használj reszponzív sablonokat, rövid bekezdéseket, jól látható CTA gombokat és optimalizált képeket.

 


 

5. Ne feledd: a lista minősége számít, nem a mérete

Sokan esnek abba a hibába, hogy „minél nagyobb a lista, annál jobb”. A valóságban azonban egy aktív, tiszta e-mail lista sokkal többet ér. Tartsd karban:

 


 

+1: Mérj és optimalizálj!

A hírlevél kampányaid hatékonyságát adatokra alapozva fejlesztheted. Nézd meg a megnyitási arányokat, kattintásokat, leiratkozásokat, és tesztelj bátran. Egy jól működő e-mail stratégia nem egyik napról a másikra épül fel – de a folyamatos optimalizálással hosszú távon rendkívül megtérül.

 


 

Összegzés

A hírlevél marketing 2.0 nem csak arról szól, hogy mit írsz – hanem arról is, hogy hogyan írsz, milyen technikai alapokon küldöd, és kinek szól. Ha figyelembe veszed a fentieket, nemcsak hogy elkerülöd a spam mappát, de elérheted, hogy az olvasóid várják az e-mailjeidet.

Ha szeretnél még mélyebben belemenni a témába, nézz körül online marketing tanfolyamaink között, vagy kérj személyre szabott segítséget tőlünk! ?

 


Szeretnél te is olyan profi hírleveleket írni, amik valóban eredményeket hoznak? Jelentkezz most a legújabb tartalommarketing képzésünkre, vagy böngészd át legfrissebb cikkeinket a blogon!

 

Tags
Hírlevél
Online marketing
marketing képzés